İŞLETİM SİSTEMLERİ

Bağımsız işletim sistemi, bir masaüstü bilgisayar, dizüstü bilgisayar veya mobil hesaplama aygıtı üzerinde çalışan tam bir işletim sistemidir.
         Windows XP, Windows Vista, Mac OS X, UNIX ve Linux bağımsız işletim sistemlerine örnek olarak gösterilebilir. Windows XP, hızlı ve güvenilir Windows işletim sistemidir. Daha iyi performans, arttırılmış güvenlik ve daha basitleştirilmiş görünüm sağlar. Windows Vista, Windows XP'ye göre daha hızlı, daha güvenilir ve daha etkin işletim sistemidir. Daha hızlı program başlatma, yerleşik tanılayıcılar, otomatik kurtarma, arttırılmış güvenlik ve geliştirilmiş arama ve düzenleme becerileri sunar. 
        Macintosh işletim sistemi, işletim sisteminin kolay kullanımı için standartları belirlemiştir.En son versiyonu Mac OS Xdir.
Sunucu işletim sistemleri:Unıx 1970’lerin başlarında geliştirilen çoklu görevli bir işletim sistemidir.UNIX, Bell Laboratories'de geliştirilen çok görevli işletim sistemidir.
         Linux açık kaynaklı, popüler, çoklu görevli unıx işletim sistemidir
       Windows Server 2008, Windows Server 2003 için geliştirilen bir güncellemedir ve önceki Windows Server versiyonlarının özelliklerini içerir. UNIX, Linux'e benzer şekilde bağımsız ve ağ işletim sistemi olmasından dolayı çok amaçlı işletim sistemidir. Solaris, Sun Microsystems tarafından geliştirilen ve e-ticaret uygulamaları için tasarlanmış UNIX işletim sisteminin değişik bir versiyonudur. Novell tarafından üretilen NetWare, istemci/sunucu ağlar için tasarlanan bir ağ işletim sistemidir.
 Gömülü İşletim Sistemi:Bir mobil aygıt veya tüketici elektroniği aygıtında bir ROM çip üzerinde yer alır.
       Çoğu akıllı telefon ve küçük aygıt, ROM çipinde bulunan gömülü işletim sistemine sahiptir. En çok bilinen gömülü işletim sistemleri Windows Embedded CE, Windows Mobile, Palm İşletim Sistemi, BlackBerry, embedded Linux ve Symbian İşletim Sistemidir. Windows Embedded CE, iletişim, eğlence ve sınırlı işlevselliğe sahip hesaplama aygıtlarında kullanım için tasarlanmış, küçültülmüş bir Windows işletim sistemidir. Windows Mobile, Windows Embedded CE temel alınarak üretilmiş bir işletim sistemidir. Akıllı telefonlar ve cep bilgisayarı olarak adlandırılan PDA'lar gibi belirli aygıt tipleri için tasarlanmış kullanıcı arayüzü sağlar. Palm İşletim Sistemi, akıllı telefonlar ve PDA'larda kullanılan işletim sistemidir. BlackBerry işletim sistemi RIM tarafından tedarik edilen el aygıtlarında çalışır. Embedded Linux, akıllı telefonlar, PDA'lar ve gömülü işletim sistemine gereksinim duyan diğer aygıtlar için küçültülmüş bir Linux işletim sistemidir. Symbian İşletim sistemi, akıllı telefonlar için tasarlanan açık kaynak kodlu, çok görevli bir işletim sistemidir.
 

0 yorum:



Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.