İŞLETİM SİSTEMİNİN İŞLEVLERİ

İşletim sistemi, bilgisayarın donanım kaynakları arasındaki tüm aktiviteleri koordine etmek için gerekli talimatların bir arada çalıştığı programlar setidir.
Önyükleme, bir bilgisayarın kapalıyken başlatılması veya açıkken yeniden başlatılması işlemidir. Kullanıcı bilgisayarı açtığında, güç kaynağı sistem birimine sinyal gönderir. İşlemci çipi BIOS (temel giriş/çıkış sistemi) içeren ROM çiplerini çalıştırır.  BIOS, sistem bileşenlerini kontrol etmek için, açılışta otomatik sınama (POST) işlemini gerçekleştirir ve sonuçları CMOS çipindeki veri ile karşılaştırır. Eğer POST başarıyla tamamlanırsa, BIOS bellek ve aygıtları yöneten sistem dosyalarını ve işletim sisteminin çekirdeğini belirler ve bunları belleğe yükler. Son olarak işletim sistemi, konfigürasyon bilgisini yükler, gerekli kullanıcı bilgilerini talep eder ve ekranda masaüstünü görüntüler. İşletim sistemi Startup (Başlangıç) klasöründeki programları çalıştırır. Bu klasör, bilgisayarı başlattığınızda otomatik olarak açılan programların bir listesini içerir.
Kullanıcı arayüzü, veri ve talimatları nasıl girdiğinizi ve bilginin ekran üzerinde nasıl görüntüleneceğini kontrol eder. 
Bir ağ yöneticisi, sunucu işletim sistemini şu amaçlar için kullanır:
Kullanıcı, bilgisayar ve başka aygıt eklemek ve kaldırmak.
     Yazılım yüklemek ve ağ güvenliğini yönetmek
         Grafiksel kullanıcı arayüzü (GUI), menüler ve görseller ile etkileşiminizi sağlar.
 Bellek yönetimi RAM kullanımını optimize eder.
Sanal bellek, depolama ortamının bir parçasının, ilave RAM gibi çalışmasıdır.
 Performans monitörü, çeşitli bilgisayar kaynakları ve aygıtlar hakkında bilgiyi değerlendiren ve rapor eden bir programdır. çalıştırmak için iki değişik yöntem vardır 1.si ctrl+alt+del tuşlarına basılır ve görev yöneticisini aç'a basılır veya ctrl+shıft+esc ye basarak açabiliriz ancak xp de işe yaramıyor sonraki işletim sistemleride işe yarıyor
 Otomatik güncelleme, programların otomatik olarak güncellenmeleri sağlar.

0 yorum:



Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.